Ruilen of retourneren
Ruilprocedure - GRATIS
Volg de volgende stappen om je artikel(en) te ruilen voor een andere maat of ander artikel:
Ga naar modaitalia.nl en klik rechts bovenaan de pagina op het account icoontje en Log in op je account
Heb je bij je bestelling afgerekend als ‘gast’ en geen account aangemaakt klik dan op ‘account aanmaken’ en maak een account aan met het e-mailadres waarmee je de bestelling hebt geplaatst.
Zodra je bent ingelogd ga je naar Mijn bestellingen en bekijk je de order.
Kies in deze order voor de optie retourneren en geef hier aan welk artikel je wilt ruilen.
In het vakje ‘opmerkingen’ kun je vervolgens aangeven tegen welke andere maat of artikel je product wilt ruilen. Ook kun je hier extra opmerkingen plaatsen.
In je pakket zit een retourlabel van de DPD.
Wil je de artikelen uit je bestelling ruilen dan is het gebruik van het label gratis.
Dit label heeft een geldigheidsduur van 14 dagen, na 14 dagen kunt u dit label niet meer gebruiken.
Plak dit label op je pakket en lever je pakket in bij een van de DPD Parcelshops bij jou in de buurt.
Via www.dpd.com/nl/nl/pickup-parcelshops vind je de dichtstbijzijnde DPD parcelshop bij jou in de buurt.
LET OP! Stuur altijd je pakbon of een kopie hiervan mee terug in je pakket.
Zonder deze bon kunnen wij jouw retour niet in behandeling nemen!
Retourprocedure - € 3,99
Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, en daarbij de gehele bestelling retourneert, zijn alleen de retourkosten voor EIGEN rekening. Bij de bestelling zit een retourlabel van DPD. Mocht je gebruik maken van het retourlabel, dan wordt er €3,99 ingehouden tijdens het crediteren.
Volg de volgende stappen om een retour aan te maken:
Ga naar modaitalia.nl en klik rechts bovenaan de pagina op het account icoontje en Log in op je account
Heb je bij je bestelling afgerekend als ‘gast’ en geen account aangemaakt klik dan op ‘account aanmaken’ en maak een account aan met het e-mailadres waarmee je de bestelling hebt geplaatst.
Zodra je bent ingelogd ga je naar Mijn bestellingen en bekijk je de order.
Kies in deze order voor de optie retourneren. Geef hierbij aan waarom je wilt retourneren en dat je graag je geld terug wilt. Ook kun je hier extra opmerkingen plaatsen.
In je pakket zit een retourlabel van de DPD.
Dit label heeft een geldigheidsduur van 14 dagen, na 14 dagen kunt u dit label niet meer gebruiken.
Plak dit label op je pakket en lever je pakket in bij een van de DPD Parcelshops bij jou in de buurt.
Via www.dpd.com/nl/nl/pickup-parcelshops vind je de dichtstbijzijnde DPD parcelshop bij jou in de buurt.
LET OP! Stuur altijd je pakbon of een kopie hiervan mee terug in je pakket.
Zonder deze bon kunnen wij jouw retour niet in behandeling nemen!
De klant blijft ten allen tijde verantwoordelijk voor de retourzending.
Na ontvangst van uw retourzending ontvangt u een bevestiging per e-mail en streven wij er naar dat de artikelen binnen 48 uur, en uiterlijk binnen 14 dagen gecrediteerd of omgeruild worden.
Let op: Artikelen die na 14 dagen worden geretourneerd worden niet gecrediteerd. U ontvangt een tegoedbon voor het aankoopbedrag. Deze tegoedbon kunt u binnen een termijn van 3 maanden weer besteden in onze shop.
De goederen kunnen enkel en alleen worden geretourneerd in onbeschadigde staat en originele verpakking, ze moeten in dezelfde conditie verkeren en mogen niet gebruikt of gewassen zijn.
Hoe worden producten geaccepteerd?
Indien kleding gedragen, gewassen is, kunnen wij deze niet accepteren en worden deze teruggestuurd naar de klant.
Retourzendingen worden slechts geaccepteerd indien de producten netjes en in de originele verpakking, ongebruikt en voorzien van kaartjes worden geretourneerd.
Indien kledingstukken niet netjes geretourneerd worden zijn wij genoodzaakt om 10% verwerkingskosten van ieder product in rekening te brengen.
Wanneer kan artikelen niet retour sturen?
Om hygiënische redenen kunnen wij ondergoed niet retour nemen.
Wanneer het product beschadigd is wegens normale slijtage kunnen wij dit helaas niet vergoeden.
Klachten waar wij geen vergoeding voor kunnen bieden zijn:
-door verkeerd of intensief gebruik veroorzaakte gebreken
-afgeven en verkleuring van schoenen en kleding
-pillen van kleding en schoenen
-gebreken ontstaan door wassen of drogen
-gebreken ontstaan door externe invloeden, bijvoorbeeld wrijving, scherpe voorwerpen of chemicaliën
-artikelen die vanwege het model lichamelijke ongemakken veroorzaken, bijvoorbeeld zweten of blaren
Wanneer krijg ik mijn geld teruggestort?
Indien u uw aankoopbedrag terug wilt ontvangen, dan wordt dit binnen 48 uur doch uiterlijk binnen 14 dagen op uw bank teruggestort.
Hebt u betaald per creditcard dan zullen wij het bedrag per refund terugstorten op uw creditcard account. Hoe lang het duurt voor het bedrag weer op uw rekening staat is mede afhankelijk van de medewerking van de bank/creditcardmaatschappij en is dus niet geheel door ons te beïnvloeden.
Jullie hebben het verkeerde bedrag aan mij vergoed
Helaas zijn fouten niet altijd te voorkomen. Als u denkt dat u het verkeerde bedrag heeft teruggekregen neemt u dan alstublieft contact op met onze klantenservice via [email protected]