Klantenservice

Inloggen en Gegevens

  • Hoe is de privacy van mijn gegevens verzorgd?

    U bent zelf de baas over uw gegevens en u kunt ze wijzigen wanneer u dat wilt. U kunt uw gegevens beheren door in te loggen en dan te klikken op “account”. Modaitalia.nl gebruikt uw persoonlijke gegevens om u een goede en persoonlijke service te kunnen bieden. Uw gegevens worden nooit doorgegeven aan derden. Modaitalia.nl heeft een privacyverklaring opgesteld om de bescherming van uw gegevens te kunnen garanderen.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten

    Onder het inlogformulier is de link "wachtwoord vergeten" te vinden. Als u hierop klikt, kunt u uw e-mailadres ingeven. Uw gegevens worden dan naar uw e-mailadres gemaild. Dit werkt enkel wanneer u het e-mailadres invult waarop u zich in het verleden bij ons heeft geregistreerd.

    Heeft u nog vragen?
    Neem gerust contact op met onze klantenservice via klantenservice@modaitalia.nl.
    Wij zijn telefonisch bereikbaar op 0546 - 898 228
    Ma - Vrij 10 - 17 uur

  • Hoe kan ik mijn accountgegevens wijzigen?

    U kunt uw gegevens wijzigen door in te loggen (bovenaan de rechterkolom van de pagina) en dan te klikken op “Mijn gegevens wijzigen”. U komt nu in een scherm waar u de gegevens die u wilt wijzigen kunt aanpassen. Door onderaan de pagina te klikken op “Mijn gegevens opslaan” worden de wijzigingen doorgevoerd in ons systeem.

Betalen

  • Hoe worden mijn betaalgegevens beveiligd?

    U winkelt bij Modaitalia.nl in een beveiligde omgeving; uw gegevens worden via een speciale verbinding versleuteld en verzonden naar uw creditcard maatschappij of bank, die uw betaling vervolgens al dan niet goedkeurt.

    Secure Socket Layer
    Met uw creditcard kunt u veilig betalen. Wij zorgen ervoor dat uw gegevens veilig worden opgeslagen door het gebruik van Secure Socket Layers (SSL), een geavanceerd beveiligingssysteem voor internet om uw gegevens te beschermen. Om de veiligheid van het bestelproces te garanderen, worden alle gegevens - inclusief naam, adres en creditcard - gecodeerd opgeslagen op een Secure Server. Zodoende zijn alle creditcard- en adresgegevens beveiligd in het bestelsysteem van modaitalia.nl. De meeste browsers ondersteunen SSL. Mocht u er niet zeker van zijn dat uw browser SSL ondersteunt, controleer dan de browser gegevens bij de Internet Service Provider (ISP).

  • Op welke manier kan ik betalen?

    U kunt op verschillende manieren betalen.
    Hieronder staan ze beschreven. U kiest wat u het prettigst vindt.


    Vooraf betalen per bankoverschrijving

    U vindt het fijn om eerst uw bestelling te plaatsen en dan pas uw bestelling te betalen? Dat kan!
    Vink bij de bestelling aan dat u per bankoverschrijving betaalt.
    Vervolgens ontvangt u een email met onze betaalgegevens. Hiermee kunt u het aankoopbedrag overmaken.
    Uw bestelling wordt verzonden zodra wij uw betaling hebben ontvangen.

    Hoe lang duurt het?
    Het duurt ongeveer 1 tot 3 werkdagen totdat de betaling bij ons binnen is.
    Uw bestelling versturen wij op de dag dat uw betaling is verwerkt.

    Kosten:
    Wij berekenen geen kosten voor de betaalmethode per bankoverschrijving.

    Uw voordelen:
    U betaalt op een veilige manier.
    We rekenen geen kosten voor de betaalmethode per bankoverschrijving.

    Rekeningnummer:
    Rabobank: 1406.12.785
    IBAN: NL12RABO0140612785
    BIC: RABONL2U


    Betalen via iDEAL
    U kunt betalen via iDEAL als u gebruikmaakt van internetbankieren via ING, ABN AMRO, Rabobank, SNS Bank, SNS Regiobank, ASN Bank, Friesland Bank of Fortis Bank.
    Betalen via iDEAL gaat op dezelfde manier als internetbankieren.
    U heeft uw bankpas en identificatiemethode nodig.

    Kosten:
    Wij berekenen geen kosten voor betaling via iDEAL.

    Uw voordelen:
    U betaalt op de vertrouwde manier van internetbankieren.
    U betaalt via de veilige software van internetbankieren.
    Wij versturen uw bestelling direct.



    Betalen met uw creditcard
    U kunt betalen met een MasterCard, Maestrocard en Visa.
    U kunt uw creditcardgegevens via een beveiligde SSL-server invoeren.
    Dit herkent u aan de gesloten sleutel en de vertrouwde groene adresbalk bovenaan uw scherm.
    Als de creditcardmaatschappij de betaling heeft goedgekeurd, versturen wij uw bestelling.

    Kosten:
    Wij berekenen geen extra kosten. U betaalt alleen de kosten die uw creditcardmaatschappij rekent.

    Uw voordelen:
    Uw betaling gaat via een beveiligde SSL-server.
    Wij versturen uw bestelling direct.


    Betalen via PayPal
    Betalen via PayPal is ook mogelijk.
    U kunt snel en eenvoudig een gratis PayPal-rekening openen via de website van PayPal.
    Om te kunnen betalen, koppelt u uw bankrekening of creditca
    De betaling wordt direct afgeschreven van uw bankrekening of creditcard.

    Kosten:
    Wij berekenen geen kosten voor betalen via PayPal.

    Uw voordelen:
    U betaalt via veilige software.
    Wij versturen uw bestelling direct.

    Betalen via Klarna Factuur
    Achteraf betalen met Klarna Factuur

    Koop nu - betaal pas over 14 dagen!
    Als u kiest voor Klarna Factuur ontvangt u altijd eerst het product thuis en heeft u 14 dagen de tijd om te betalen.
    De factuur vindt u bij uw bestelling. De betaling hiervan dient u binnen 14 dagen aan Klarna te voldoen, zoals aangegeven op de factuur.
    Door voor deze betaalmethode te kiezen gaat u automatisch akkoord met de algemene voorwaarden van Klarna Factuur.

    De betaaltermijn is onafhankelijk van de retourtermijn van 14 dagen. Na het voldoen van de factuur blijft u het recht houden om binnen 14 dagen te retourneren.
    Na het verwerken van uw retourzending zal het aankoopbedrag worden teruggestort op het rekeningnummer waarmee u de bestelling betaald heeft.

    Bij het retourneren van de gehele bestelling wordt de overeenkomst met Klarna automatisch ontbonden.

    Let op: vul uw gegevens naar waarheid en zo compleet mogelijk in.
    Op basis van uw gegevens vindt een kredietcheck plaats.
    Deze check kijkt of u in aanmerking komt om met Klarna te betalen.
    Lukt het de eerste keer niet, geen nood - dit kan ook door een typefout komen. Controleer daarom uw gegevens en probeer het gerust nog een keer.
    Wordt u onverhoopt toch geweigerd door Klarna, dan bieden wij u een alternatieve betaalmethode aan.

    Om gebruik te kunnen maken van Klarna, dient u 18 jaar of ouder te zijn en moet het verzendadres en factuuradres gelijk zijn.

    Stapsgewijs betalen met Klarna!

    ■Bestel en betaal via Klarna Factuur.
    ■Vul uw gegevens naar waarheid en zo compleet mogelijk in.
    ■Uw bestelling wordt verzonden en u ontvangt bij de bestelling uw factuur.
    ■Betaal uw factuur binnen 14 dagen zoals aangegeven.
    ■Door te kiezen voor deze betaalmethode gaat u akkoord met de voorwaarden van Klarna.
    ■Er worden € 2.95 administratiekosten in rekening gebracht.
    ■Eerst zien, dan pas betalen. Veilig en simpel.

    Heeft u nog vragen, of komt u niet door de kredietcheck? Neem dan contact op met de klantenservice van Klarna.
    Email : klantenservice@klarna.nl
    Telefoon : 020 808 2852

    _____________________________________________________________________________

    Heeft u nog vragen?

    Neem gerust contact op met onze klantenservice via klantenservice@modaitalia.nl
    Wij zijn telefonisch bereikbaar op 0546 - 898 228
    Ma - Vrij 10 - 17 uur

Ruil- en Retourprocedure

  • Hoe kan ik een artikel ruilen of retourneren ?

    U kunt een artikel binnen 100 dagen na ontvangst van uw bestelling retourneren of ruilen voor een andere maat of voor een ander artikel. Hierbij geldt dat artikelen in onbeschadigde staat en in de originele verpakking terug moeten worden gezonden.

    1. U kunt het artikel retour sturen met de bijgeleverde factuur.

    2. Geef op de factuur aan:
      ✓. Het aantal.
      ✓. De reden.
      ✓. Of u wilt ruilen of retourneren. (Aangezien wij geen verzendkosten aan u doorberekenen zijn de retour kosten helaas voor eigen rekening. Wij hopen hiervoor op uw begrip. Dit is alleen voor Nederland, Duitsland, België en Luxemburg)
      ✓. Uw commentaar (bijvoorbeeld ander maat of reden van retourneren).

    3. Leg het artikel en de factuur in de doos.

    4. Verstuur het pakket voldoende gefrankeerd naar onderstaand retouradres:

    Moda Italia
    Smirnoffweg 4
    7602 RC Almelo

    LET OP!!! Bewaar de Track & Trace code goed, dit is uw verzendbewijs. 


    5. Na ontvangst van uw retourzending ontvangt u een bevestiging per e-mail en streven wij er naar dat de artikelen binnen 48 uur, en uiterlijk binnen 14 dagen gecrediteerd of omgeruild worden. Let op: Artikelen die na 100 dagen worden geretourneerd worden niet gecrediteerd. U ontvangt een tegoedbon voor het aankoopbedrag. Deze tegoedbon kunt u binnen een termijn van 3 maanden weer besteden in onze shop. 

    De goederen kunnen enkel en alleen worden geretourneerd in onbeschadigde staat en originele verpakking, ze moeten in dezelfde conditie verkeren en mogen niet gebruikt of gewassen zijn.

    Helaas zijn fouten niet altijd te voorkomen. Als u denkt dat er iets niet goed is gegaan met de afhandeling van uw retour, neemt u dan alstublieft contact op met onze klantenservice via klantenservice@modaitalia.nl.

  • Wanneer krijg ik mijn geld teruggestort?

    Indien u uw aankoopbedrag terug wilt ontvangen, dan kunt u dit op het retourformulier vermelden.  Het totaalbedrag wordt dan binnen 48 uur doch uiterlijk binnen 14 dagen op uw bank teruggestort. 

    Hebt u betaald per creditcard dan zullen wij het bedrag per refund terugstorten op uw creditcard account. Hoe lang het duurt voor het bedrag weer op uw rekening staat is mede afhankelijk van de medewerking van de bank/creditcardmaatschappij en is dus niet geheel door ons te beïnvloeden.

  • Jullie hebben het verkeerde bedrag aan mij vergoed

    Helaas zijn fouten niet altijd te voorkomen. Als u denkt dat u het verkeerde bedrag heeft teruggekregen neemt u dan alstublieft contact op met onze klantenservice via klantenservice@modaitalia.nl.

Bestellen

  • Hoe weet ik dat mijn bestelling bij modaitalia.nl is aangekomen?

    Nadat u online heeft besteld en betaald, ontvangt u een bevestiging van uw bestelling en uw betaling per e-mail. Mocht dit niet het geval zijn neem dan contact met ons op via klantenservice@modaitalia.nl.
    .

  • Hoe plaats ik een bestelling in de webshop?

    -Selecteer het product van uw keuze door te klikken;

    -Selecteer de juiste maat door deze maat te klikken, het blokje met de maat wordt vervolgens groen.

    -Als u de juiste maat geselecteerd heeft, klikt u op “In Winkelwagen”.

    -U kunt rustig verder shoppen en meer artikelen aan uw winkelwagen toevoegen.

    -Als u klaar bent met winkelen, klikt u rechtsboven op “Winkelwagen”.

    -Bestelt u voor de eerste keer in de webshop van Modaitalia.nl, vult u de gevraagde gegevens in om uw account te registreren, als u al eens eerder heeft besteld kunt u inloggen met uw e-mailadres en uw wachtwoord.

    -Na het registreren van een nieuwe account zult u uw account eerst moeten activeren voordat u uw bestelling kunt afronden, dit doet u door op de link te klikken in de activeringsmail die u ontvangen heeft na de registratie van uw account.

    -U kunt ervoor kiezen om de producten op een ander adres te laten afleveren, bijvoorbeeld als het een cadeau betreft of als u het pakket liever op uw werkadres ontvangt.

    -Als u een kortingscode heeft kunt u deze nu invullen onder “Kortingscode”.

    -Controleer uw bestelling en aflevergegevens alvorens door te gaan naar de betaalpagina.

    -Kies vervolgens in het drop-down menu de manier waarop u wilt betalen.

    -U gaat nu naar een beveiligde omgeving om te betalen en de bestelling af te ronden.

    -U ontvangt van ons een bevestiging van uw bestelling en uw betaling per e-mail.

    -Zodra wij uw bestelling hebben ingepakt en verstuurd, krijgt u van ons een e-mail met een Track & Trace code, waarmee u de afleverstatus van uw bestelling kunt volgen.

  • Kan ik mijn bestelling annuleren?

    Ja, u kunt uw bestelling annuleren door telefonisch contact met ons op te nemen tijdens kantoor uren via telefoonnummer 0546-898228.
    Mocht uw bestelling al onderweg zijn, dan is een annulering helaas niet meer mogelijk. In dat geval kunt u uw bestelling retour sturen:

    Moda Italia
    Smirnoffweg 4
    7602 RC Almelo

  • Kan ik mijn bestelling wijzigen?

    Ja, u kunt uw bestelling wijzigen door telefonisch contact met ons op te nemen tijdens kantoor uren via telefoonnummer 0546-898228.
    Mocht uw bestelling al onderweg zijn, dan is het  helaas niet meer mogelijk om uw bestelling aan te passen. In dat geval kunt u uw bestelling retour sturen.

  • Wat doe ik als ik meer informatie nodig heb over een product?

    We proberen zoveel mogelijk nuttige informatie over onze producten te publiceren, om u te helpen de artikelen te kiezen die het best bij u passen. De productpagina voor ieder artikel bevat maatinformatie, een korte beschrijving en foto’s. U kunt op de foto van het product klikken om deze te vergroten  om de details te kunnen bekijken. Mocht u toch meer informatie nodig hebben kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Wilt u bij uw vraag het artikelnummer van het product vermelden, dan zullen wij uw vraag zo spoedig mogelijk beantwoorden.

    Heeft u nog vragen?
    Neem gerust contact op met onze klantenservice via klantenservice@modaitalia.nl.
    Wij zijn telefonisch bereikbaar op 0546 - 898 228
    Ma - Vrij 10 - 17 uur

Bezorgen

  • Kan de bestelling op een ander adres worden afgeleverd?

    U kunt ervoor kiezen om uw bestelling op een ander adres te laten afleveren, als het bijvoorbeeld een cadeau betreft of als u het pakket liever op uw werkadres ontvangt. U kunt dit tijdens het bestelproces aangeven. Het is tevens mogelijk om verschillende afleveradressen te bewaren, zodat u deze tijdens een volgend bezoek niet opnieuw hoeft in te geven.

    Ook is het mogelijk om uw pakket te laten bezorgen op een servicepunt van Post NL of een DPD parcelshop zodat u uw pakket op een zelfkozen tijdstip kunt afhalen.

  • Waar bevindt mijn bestelling zich?

    Op het moment dat uw bestelling door ons is afgehandeld ontvangt u per e-mail de trackingcode van uw zending. Door op de link in de mai te klikken ziet u precies waar uw bestelling zich op dat moment bevindt.

  • Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

    Uw bestelling wordt met onze verzendpartners bezorgd op het opgegeven afleveradres. Als u niet thuis bent zal de vervoerder het bij de buren aanbieden en in uw brievenbus een kaartje achterlaten met daarop de gegevens waar u uw bestelling kunt afhalen. Als afgeven bij de buren niet lukt of niet gewenst is, wordt uw bestelling op een later tijdstip een tweede keer aangeboden.

Inhoud pakket

  • Er ontbreekt iets aan mijn bestelling

    Als er op uw factuur iets staat dat in uw pakket had moeten zitten, maar dit is niet het geval, neemt u dan contact op met onze klantenservice via een mail aan klantenservice@modaitalia.nl.
    Vermeld alstublieft uw ordernummer en het artikelnummer van het product dat u mist en wij zullen dit voor u onderzoeken. Normaal gesproken kunnen wij het ontbrekende artikel gratis aan u naleveren. Mocht dit niet mogelijk zijn zullen wij het bedrag dat u voor het artikel betaald heeft aan u vergoeden.

    Heeft u nog vragen?
    Neem gerust contact op met onze klantenservice via klantenservice@modaitalia.nl.
    Wij zijn telefonisch bereikbaar op 0546 - 898 228
    Ma - Vrij 10 - 17 uur

  • Er is een fout gemaakt met mijn bestelling

    Helaas zijn fouten niet altijd te voorkomen, maar wij zullen ons best doen dit zo goed mogelijk met u op te lossen. Als u een fout in uw bestelling heeft geconstateerd, neemt u dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@modaitalia.nl.

Overige onderwerpen

  • Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

    Wij doen er alles aan om het te vermijden, maar soms kunnen fouten worden gemaakt. Mocht een artikel beschadigd zijn of ontbreken, contacteer ons dan op klantenservice@modaitalia.nl.
    Wij zullen proberen om binnen een dag voor een oplossing te zorgen.

  • Technische problemen

    Indien u technische problemen ondervindt tijdens het winkelen op onze site, neemt u dan alstublieft contact op met ons via klantenservice@modaitalia.nl.
    Probeert u het probleem zo uitgebreid mogelijk te omschrijven en eventuele foutmeldingen te noteren. Dit maakt het eenvoudiger het probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen.

     

    Bellen kan natuurlijk ook op werkdagen tussen 10 - 17 uur met 0546 - 898 228